Ook makkelijker werken? maak een afspraak

Veel gestelde vragen

Hieronder staat een samenvatting van de meest gestelde vragen omtrent onze herhaalrecepten module.

naar boven

Hoe gaan de aanvragen naar de huisartsen?
Dit kan op verschillende manieren. Binnen Pharmacom apotheek-Medicom huisarts kunnen de aanvragen via de Herhaalpost naar de huisarts. Binnen MIRA apotheek-MIRA huisarts kunnen de aanvragen via de F3 buffer naar de arts worden doorgestuurd. In alle overige gevallen zorgt LinScriptum Valid, door een eenvoudige “druk op de knop” dat de aanvragen in 1 keer naar de huisartsen worden gestuurd. Dit kan via Edifact, email, faxen of door het afdrukken van lijsten die ter accordering naar de arts kunnen worden gestuurd.

Hoe kan ik een aanvraag van LinScriptum herkennen?
In het AIS is de aanvraag te herkennen door de aanduiding LS.

Welke middelen krijgt de patient in LinScriptum Extra te zien?
In LinScriptum Extra ziet de patiënt de middelen die mogen worden aangevraagd. Door middel van aanvinken kunnen de middelen in 1 keer worden aangevraagd.

Kunnen geneesmiddelen worden uitgesloten van herhaling?
In Pharmacom kunnen middelen op basis van de ATC codering worden uitgesloten van herhaling. In de andere gevallen kan LinScriptum zelf zorgen voor uitsluiting op basis van de GPK code.

Hoe krijg ik de goed- of afkeuring van de huisarts terug?
Dit kan via de Herhaalpost van Pharmacom of via de F3 buffer van MIRA. Met Tetrahis gaat dit via LinScriptum Valid. In de andere gevallen krijgt de apotheek terugkoppeling via email of via afgetekende autorisatielijsten.

Kunnen jullie helpen om huisartsen te overtuigen?
Op verzoek kan iemand van LinScriptum de apotheker behulpzaam zijn in het voeren van een gesprek met een of meerdere huisartsen.

Hebben jullie ondersteunend materiaal, ook voor huisartsen?
Wij hebben materiaal voor zowel de apotheker als voor de huisarts.

Kan er gevraagd worden of de geneesmiddelen bezorgd moeten worden?
LinScriptum biedt deze mogelijkheid. Wij raden apothekers aan om hierover afspraken te maken met patiënten die hier echt behoefte aan hebben.

Kan ik een aanvraag wijzigen voordat ik hem naar de huisarts stuur?
Deze mogelijkheid is aanwezig. In nagenoeg alle gevallen is het aanbrengen van een wijziging voor de huisarts niet nodig.

Wat kost het om naar de receptenlijn (088) te bellen? 
Het bellen naar het 088- nummer is tegen lokaal tarief.

Waarom LinScriptum?

Gebruiksgemak voor apothekers én huisartsen

Beter communiceren met uw cliënten

Makkelijk te koppelen aan AIS en HIS.

Achmea

Achmea

Achmea beveelt de herhaalrecepten module van AGN LinScriptum aan.
Benu

Benu

Vele Benu apotheken maken gebruik van de software van AGN LinScriptum.
CGM

CGM

De AGN LinScriptum herhaalaanvragen worden al vanaf het begin geplaatst in MIRA en Aposys.
E-zorg

E-zorg

De systemen van AGN LinScriptum bevinden zich in het E-Zorg netwerk.
Kring Alphega

Kring Alphega

Ook Alphega apotheken maken gebruik van de herhaalrecepten module van AGN LinScriptum.
Pharma partners

Pharma partners

AGN LinScriptum plaatst herhaalrecept aanvragen in Pharmacom.
Pluriplus

Pluriplus

Puriplus beveelt onze herhaaloplossingen en websites aan bij hun klanten.
Promedico

Promedico

AGN LinScriptum heeft een digitale koppeling met Promedico.
Acdapha

Acdapha

De Acdapha groep maakt gebruik van de herhaalrecepten module van AGN LinScriptum.
Caresoft

Caresoft

AGN LinScriptum levert de pro-actieve herhaalrecepten module voor Farmasys.
Floatingbyte

Floatingbyte

De AGN LinScriptum diensten zijn ook via het Floatingbyte beschikbaar.
Boots

Boots

AGN LinScriptum verzorgt voor alle Boots apotheken de afhandelingen van de herhaalaanvragen.

Contact

AGN-LinScriptum B.V.
Oude Haven 102
6511 XH Nijmegen
024 2022090
info@linscriptum.nl

Ook makkelijker werken? maak een afspraak